en gammal flamma

En sommar när jag var tio eller elva år kom himmelen till jorden. I form av en röd plåtburk med texten Coca Cola Vanilla så gjorde den iallafall min sommar till något att minnas. Sedan efter sommaren försvann den spårlöst och jag har sedan dess ägnat mitt liv åt att söka.... När jag trodde allt hopp var ute så stod den idag att finna, längst in i kyldisken på godisland. Mitt hjärta tog ett lyckoskutt.


gjorde min dag


förväntan


extas?

Smakade den lika härligt som jag minns?
Ju längre tid man är ifrån något man älskar, desto mer förskönar man och romantiserar man denna.
Lite så var fallet med denna himmelska dryck.
Istället för smaken av frisk vanilj så smakade det mer som vanlig cola med en eftersmak av mixad hostmedicin och mjölk.

Aja, saker är inte alltid som man minns. Ni tjuvar på godisland snodde femton kronor av mig. skäms!

/bigboyoskar

Kommentarer
Postat av: pem

haha, inget kan slå den gamla vanliga coca colan :)

2009-03-07 @ 17:11:12
Postat av: oskar

pepsi twist, coca cola light, pepsi, pepsi max, lidlcola, plus alla andra läsksorter som inte smakar cola förutom coops fanta ;)

2009-03-07 @ 17:45:26
URL: http://bigboyoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0